GODKÄNT

Jag har klarat cellen-tentan lalalalalaaa! Jätteglad är jag. Firar kvällen med lite cornflakes & neuroanatomi och imorgon ska jag färga Eriks hår. Inte ens en semla blev det idag, för det åt jag igår och är inte speciellt sugen nu. Kanske blir en clementin eller så istället.

För övrigt är livet som det brukar. Hade en helt ledig dag idag, studentsportardag som det så fint kallas. Det var nice, men jag har inte idrottat precis. Inte ännu i alla fall. Istället körde jag en stortvätt, lite städ, handlade mat och var på sjukhuset och intervjuade Ruben som är cardiolog (hjärtläkare) till en uppsats som ska skrivas. Jag spelar väldigt mycket gitarr just nu, det är roligt. I lördags spelade jag Simon and Garfunkel, nu kör jag lite Bright Eyes och John Mayer. Tabbar är riktigt schysst ibland, det är nog David som har inspirerat mig. 

Längtar hem litegrann ibland, om två veckor ska jag ju ner till Linköping igen. Ser fram emot att träffa gamla kändisar, även om vissa inte längre finns kvar i staden. Så småningom kommer vi ju alla att spridas till världens alla hörn. Det är konstigt att tänka sig, det som jag kallar hemma och som på något sätt alltid kommer att vara den stad det var när jag lämnade den i augusti, är trots allt föränderlig. Ni är föränderliga, mina vänner. Men ni har alltid en plats i mina tankar. Nu ska jag gå och ringa världens bästa vän, som fyller 20 idag. Grattis, du förtjänar allt gott.

.... This is the first day of my life, I'm glad I did'nt die before I met you...

Kommentarer
Postat av: Erik

Skönt att vara ledig.. Mellan vilka datum är du i Linkan? Eventuellt så är jag uppe där nånstans.. Och den Bright Eyes låten är riktigt bra, enligt mig från deras bästa album.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback