Hemma igen. I mitt nya hem.

Nu är jullovet slut och jag kastas tillbaka in i verkligheten som en trasdocka, redo för arkebusering. Dräpartentan smyger sig allt närmare med sin lie, men ack, jag har för avsikt att övervinna den. Cellenkursen ska UT ur mitt liv, en gång för alla :D. Anyway, den här dagen har varit den jobbigaste i mannaminne! Först har jag rest hela dagen med två gigantiska väskor plus en plågsamt tung ryggsäck, totalt ca 40 kg... Först med tåg till Stockholm central, sedan flygbussen till arlanda. Den var lite försenad så chauffören var jättestressad. Det hela resulterade i att jag fick resan gratis. Bussigt! Flyget var lite sent, så jag anlände till min nya adress, Istidsgatan 53, vid sextiden. Men  ingen vila för mig, jag har stökat omkring med alla mina saker hela kvällen fram tills nu. Det jag är mest förfärad över är hur fruktansvärt mycket kläder jag har! Och som jag inte ens använder! Det kanske skulle vara bra att ta en tur till myrorna någon dag och lämna lite saker... Fast jag har sådan separationsångest från mina kläder. Och vem vet liksom, om man vill ha dem igen. Eller ge dem till sina barn kanske. Jag vet hur sur jag blir på mamma över att hon har slängt massor med snygga kläder. Kläder ska ej konsumeras. De ska sparas. Jag tror dock att jag borde bli lite mer måttlig med mitt sparande, för snart får jag inte plats i garderoberna. Suck.

Jacke är dagens hjälte, jag ska få sova på en av hans resårmadrasser (han har två, en dubbelsäng) i några dagar istället för luftmadrass, tills mina möbler har kommit. Tack och bock.
Imorgon ska jag köpa ett måttband för jag är jättenyfiken på hur jag skulle kunna möblera rummet. Det blir nog lite knepigt, man måste utnyttja alla ytor maximalt för att inte övermöblera. På något sätt måste det gå.... Hmm.

Den senaste tiden har jag lyssnat ganska mycket på band med kvinnliga sångare (sångerskor). Ovanligt men roligt.
Helgens låtar:
Imogen Heap - Headlock
Feist - Sea Lion Woman
Maria Taylor - A Good Start (vilket i och för sig måste bli typ månadens låt eller något)
Depeche Mode - John the Revelator (bara för att videon på youtube med bush är så grymt rolig)
Bright Eyes - Four Winds
Och så en revival av death cab for cuties Soul Meets Body.

Nu ska jag snart sova, mmmm. Är dödstrött. Och imorgon väntar embryologin! Jippieeeee. Jag ser i alla fall fram emot att få träffa alla igen. Har saknat dem. Har saknat mitt liv här uppe. Min vardag.

Kommentarer
Postat av: Emilio

Det gick ganska så bra, var ganska så nervös i och med att jag fick reda på det så kort inpå och bara kunde ta ut låtarna själv, tänk om man tagit ut fel! Vi hann iaf repa en gång innan vi spelade, så till slut gick det ganska bra, även fast jag spelade fel på ett ställe. Men jag antar att det är sådana saker som händer. Det var i vilket fall ett väldigt fint bröllop.
Seg resa hem läser jag, jobbigt. Hoppas tentan kommer att gå bra, och jag är säker på att den kommer att göra det med, jag känner dig ju, trots allt.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback