En tid som alla andra.

Jag tror att det skvalpar sirap i huvudet på mig för jag kan inte tänka klart. Jag är lite småsjuk och har ont i halsen. Blev uppskrämd på en föreläsning av det faktum att man har hjärtmuskelinflammation 1/8 av alla gånger man är förkyld (!) så jag har träningsuppehåll och det gör mig dessutom rastlös. Dagen till ära har jag suttit hemma nästan hela dagen och försökt plugga, men det gick fruktansvärt dåligt. Satt mest och distraherade mig med att uppdatera balticgruppens hemsida (tänkte flytta till en av deras lägenheter, men det är inget kösystem där utan först till kvarn, och jag vet att det kommer komma upp flera stycken lediga nu i veckan) var femte minut. Dessutom började jag kolla på rokoko-soffor och pianon på blocket i tid och otid. Ineffektiv tid alltså. Nu har jag gett upp och tänkte ägna kvällen åt att kurera mig med en film, varmt kaffe och bafucin mint.

Det var inte så jättekul i tisdags, men jag var nöjd med musiken eftersom den för en gångs skull inte var enbart värdelös. Jag fick dansa till både the Strokes, Säkert!, Justice, Beach Boys och inte minst MGMT (åh vad jag älskar "kids").... Och då får man ta med i beräkningen att det var en vanlig villan-kväll utan specificerad dj. Bra jobbat.

Ps. Såg en jättesöt gubbe idag som cyklade förbi mig. Han hade en helt underbar stickad mössa med en stor garnboll mitt på huvudknoppen. Han är min idol.

Ps2. Martin Zachariason i min klass har spöat någon. Eller försökt i alla fall, jag vet inte hur skadad den slagne personen i fråga faktiskt blev. Martin bröt handen i alla fall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback