Get-well-cards

Huja! Nu är det höst och jag har avverkat min första skolvecka. Det har inte varit någon mjukstart direkt, och hjärtfysiologin vi har att lära oss är inte att leka med... Dock så har jag hört att njuren ska vara totalt omöjlig att förstå, så då vet jag vad jag har att vänta mig... Och är nöjd med mitt hjärta. Sitter nu i mitt rum utan tröja och lyssnar på Conor Obersts soloskiva som är supermysig och är lite lagom seg. Igår var jag på stan med Sofia, Madde, Carro, Olga och Victoria och alla shoppade galet mycket. Men det var roligt. Och på kvällen åt vi lite middag och drog till rex eftersom de har ändrat åldersgränsen så att det är 20 på lördagar istället för 24. Jag hade inte förväntat mig alltför mycket, och det var ungefär som jag hade tänkt mig, dvs som Corona, men att folk var aningen äldre. I källaren hade de ett schlagerdansgolv, men med jämna mellanrum spelade de en del helt okej låtar, som "Take On Me" och "Walking on Sunshine"... Då slogs jag av den dumma tanken att dessa dj:ande killar inte var helt blåsta och bad dem spela "Come On Eileen", vilken de inte ens kände till!!! Va? Hur kan man inte veta vilken det är?
 Åkte nattbussen hem vilket är världens sämsta grej eftersom det kostar 40 spänn och därmed är billigare att dela taxi. Jag hade tänkt att jag skulle förbi Stipendiegränd 14E där dörren påstods vara uppställd, men någon hade stängt dörren så jag kom inte in och ingen svarade i telefon. Det blev bara att cykla hem i bitterkylan (men som tur var hade jag kommit ihåg att ta med mig vantar! Yesss!) och stupa i säng. Skönt.

Idag har jag inga planer förutom att spela beachvolleyboll vid tre, men jag är inte riktigt säker på att jag klarar av det för jag skar mig i tummen igår när jag gjorde klyftpotatis.

Har inte så mycket att skriva annars. Längtar hem lite, tänker på att jag återigen skulle vilja sitta i soffan med mamma och pappa och titta på den där Bruce Springsteen-konsterten och därefter OS-finalen i stavhopp och vara på bra humör och skämta hela tiden. Som vi gjorde då. 
Frihet är dock skönt. Amen för det. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback