50% av mina lediga dagar till spillo?

Ytterliggare en vecka har passerat. Usch, tentaångest!
Jag och Erik var väldigt duktiga igår och bytte däck på cyklarna. Det är trots allt lite roligt att få smutsa ned händerna och göra något praktiskt för en gångs skull. Man känner sig så otroligt händig när man klarar av det, barnslig stolthet och vuxenpoäng i en och samma smäll.
På kvällen var vi några som drack öl och åt mat på restaurang Rött, hängde på E-puben ett tag och jag och Erik avslutade sedan kvällen på Villan där det var någon relativt ny klubb. Helt okej, men det var för mycket dålig musik mixat med en alldeles för liten fraktion bra musik. Sammantaget var kvällen ändå mycket trevlig.
 Och nu, verkligheten.
Jag gillar verkligen inte söndagar. Jag känner mig varken ledig eller avslappnad vilket är ganska konstigt med tanke på att denna dag är 50% av veckans lediga dito. Jag tror aldrig att jag har varit så förtjust i söndagar, men det blir en helt annan grej när man bor själv, och särskilt om man har varit ute kvällen innan och Erik är bakis och bara vill sova medan jag helst av allt vill ha någon att prata med och göra något kul med (så att man glömmer bort att det faktiskt är söndag). Jag önskar att jag bodde i södra Sverige, så att jag kunde åka hem till mamma och få god mat och sällskap!
Men nu börjar Bones på tv om en kvart och då ska jag befinna mig på löpbandet på IKSU.
Vi ses.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback