This is how it feels to be special

Hej hej. Den här veckan har varit ganska bra. I början var det en del plugg, fysikprov med mera, men det gick bra och snart var det över. Då träffade jag Emil lite och hängde och så, och det var lika roligt som alltid. I torsdags hade jag studiedag, men hurtig som jag var gick jag upp ganska tidigt och cyklade träningscykel samtidigt som jag såg det sista avsnittet av the 4400. Efter det begav jag mig in till stan för att träffa Stajnet. Vi gick till körskolan och jag fixade ett par till lektioner ( @ 07.15..... Får se om jag orkar upp sedan ;) ). och Stina skrev in sig. Vi gick till Lucullus och köpte lite frukt och spatserade sedan ned till Stångån, tog en liten promenad och blev attackerade av änder som var helt livsfarliga. Det var trevligt, förutom att mina vantar var alldeles för tunna så att mina fingrar så smått började förfrysa. Men våren var i alla fall på väg, det var soligt och snön smälte för fullt. Jag njöt. Vi åkte hem till mig ett tag och spelade chicktionary och santa balls haha. Det var en mycket bra dag. Värre var det i fredags. Jag fick en smärre depression (okej, förlåt, jag vet att man inte ska använda det som något slags styrkeord för att det är en allvarlig sjukdom osv... Men de flesta som läser detta förstår förhoppningsvis vad jag menar) när jag drog upp persiennerna och fick se att det hade fallit någon decimeter snö under natten och fortfarande föll stora, vita flingor. Det hade var lagom att ha den 23e december, men vid den här tidpunkten borde man kunna vänta sig lite mer vår TACK. Eftermiddagen tillbringade jag som vanligt i simhallen med Emil. Det var världens roligaste LASS-kille där som gick och tog Emils simglasögon för att han trodde att någon hade glömt dem, så Emil fick be om att få tillbaka dem. Sedan hjälpte han en kille som var simmare och skulle crawla så fort han kunde... "På edra platser... HEPP!". Hihi, han var rolig.

På kvällen var jag på teater med Carro och träffade även Elin och Anders som var en klasskompis till henne. Det var jätteroligt. Hanna och Challis spelade Shakespeares "En midsommarnattsdröm" med sin klass på Björkö och alla var hur duktiga som helst. All credit och en eloge till dem :D. Det var så rolig också, för Douhane och Anita-Pita var där, mina käääääära gamla lärare från högstadiet. De kände knappt igen mig först, jag hade väl annan frisyr än i nian. De hade med sig lite tulpaner som de hade tänkt ge till sina gamla elever som nu stod på scenen, men sedan fick de för sig att ge till alla, så jag, Elin och lite annat  "linghemsfolk" som var där skulle hjälpa dem att dela ut. Elin var först och skulle ge en tulpan till en kille varefter det blev jättekonstigt huruvida hon skulle krama honom eller inte. Så då fick hon för sig att hon var tvungen att krama alla i hela klassen. Haha. Söt Gorbis. Jag fick som tur var ge min blomma (som visade sig bara vara några blad) till Challis, så jag kramade henne och sedan Hanna. Inte lika farligt. Efteråt gick jag lite till kyrkan där det var club café på gång, men jag åkte ganska snart. På lördagen gick jag på stan med Emil och hittade äntligen en bikini! En svart. Den är fin. Vi kollade lite byxfärg på Åhléns också. Schyssta grejer. Ska jag fixa när jag får pengar. Men sedan blev Emil lite hungrig ;). Efter att ha varit hos honom en stund gick vi till kyrkan och spelade. Det var kul, men lite svårt för vi sackade en del på grund av avsaknad av trummis. Men han är så bra, min pojkvän. Så bra på allt. Jag stannade där sedan, för jag och Stina skulle hjälpa till i Underground i köket. Det var körigt minsann, mycket att göra, men ganska kul. Jag hade aldrig varit där förut, och förvånades hur mycket icke-högstadiefolk det var där. Fast i och för sig så var det en del Jönköpingsfolk där därför att det var ett band därifrån som spelade. Sämsta musiken någonsin, jag gillar verkligen inte punkrock... Men det fanns säkert folk som gillade dem. Sedan var det flera stycken Jönköpingskillar som raggade på Stina, hahahaha. Det var roligt. Jag provade även att åka enhjuling. Det var svårt som as. Just det, temat för kvällen var design så det var ett par modevisningar, "från mormors vind" och "second hand". Nice nice.

Nu är det söndag och jag är lite seg. Det blir cellgrupp här ikväll, men vi blir säkert tre stycken eller något, som förra gången. Favorit i repris helt enkelt.

[15.55]
Oh! Hur kunde jag glömma att berätta om när Stina och jag skulle gå och växla pengar. Vi gick till Yngves och där var det en invandrarkille/gubbe som sa "Nej, jag har ingen växel, dåligt med det idag. Men gå till Hackakebaben". HAHA. Så fult. Men vi fick i alla fall växel där. På Hakepi alltså.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback