Cutting Crazy

Sist jag skrev var det mitt i mörka vintern och det kändes ibland tröstlöst, som om våren aldrig skulle komma. Men när den väl gjorde det så kom det med besked. Galet snabbt gick den här terminen, för att inte säga hela det här året. Jag har hunnit med att vara i London över påsk och hälsa på Carro, Anna och Anna, skrivit en bamsetenta (som jag klarade, yessssss), haft besök av både Emil och Jenny, haft konsert samt mycket annat. Nu är det sommar och snart tangeras gränsen till sommarmånad nr 2 i ordningen. Mitt soliga sinne förskjuts dock i sank av att jag är grymt förkyld vilket leder till en hel del obehag. Något annat som inte är så skrattretande är att jobba, men idag började Erik i alla fall också på fergas vilket känns roligt (på tal om Erik... Jag kom på att jag känner 3 st Erik som bor i Umeå och vars efternamn slutar på -ström! Nästan lite creepy).

Idag har det varit en ganska onormal dag på jobbet, i den bemärkelsen att jag mest gjorde sådant jag inte brukar. Är extremt öm i min tumme nu, sedan jag suttit och tryckt in små plastpluppar i några fläkthjul som skulle skickas direkt till Tyskland. De kan behöva lite fläktar att trösta sig med så här dagen efter EM-finalförlusten. Att uträtta det arbete jag gjorde skulle kunna jämföras med att försöka skala en riktigt hårdnackad (eller rättare sagt hårdskalad) apelsin, men med den skillnaden att du inte bara ska skala en - utan 650. Smärtan var därmed ett faktum.

Efter utstämpling och ombyte åkte jag in till stan för att klippa mig. Det blev bra tyckte jag. Sedan råkade jag få syn på mig själv ur en annan vinkel när jag var inne på gina tricot och till min stora förskräckelse såg jag att frisören missuppfattat mina instruktioner, och tycktes ha rakat av allt hår precis bakom mitt vänstra öra, vilket inte var meningen. Jag såg inte klok ut. Panikslagen satte jag mig i bilen och körde med hjärtat i halsgropen hem med hisnande fart. Väl hemma fixade jag till vänstersidan med mammas nagelsax så att det faktiskt såg okej ut. Den rakade biten gick ju tyvärr inte att göra så mycket åt, det är synd att man inte kan klippa håret "åt andra hållet" ibland. Jag får tacka min lyckliga stjärna att mitt hår växer som ogräs och kommer att vara återställt inom kort. Resterande del av kvällen ska ägnas åt lite "ursäkta röran, vi bygger om" samt Vilhelm Moberg. Det är tanken i alla fall.

Dagens skiva: Pulp - Different Class


Kommentarer
Postat av: amanda

heja! olivia is back on track and mandy is NÖJD!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback