Bajsdag...

Ja precis så! En riktig bajsdag har jag haft idag.
Hade obduktion på morgonen, och det var inget speciellt... En gammal gubbe som hade dött och som vi skulle titta på. Det började väl inte så jättebra, då vår grupp äntrade salen i samma stund som en som jobbar där sydde ihop huvudet på gubben, ungefär som om han sydde ett cirkustält eller dylikt. Det hade nog gått bra i vanliga fall, men den här morgonen var det som om min kropp hade en totalt annorlunda uppfattning om vad som är äckligt/obehagligt/osv än vad min hjärna hade. Efter fem-tio minuter gick jag och satte mig på en pall för att jag inte kände mig helt bra. Jag svettades och mådde lite illa. Jag hörde dåligt, det pep liksom i öronen och samtidigt var jag ganska snurrig. När det började svartna för ögonen på mig reste jag mig upp och bad att få gå ut en stund. Så nära att svimma har jag aldrig varit i hela mitt liv.
Efter en kvart gick jag in igen, men efter några minuter svettades jag lika häftigt igen, så det var bara att gå ut och acceptera läget. Jag blev så sur på mig själv, för jag har ju varit på obduktioner förut utan att det har känts i närheten så konstigt som idag, och det var lite som ett  misslyckande för mig. Resten av dagen har jag varit jättetrött, asocial, inte haft någon vidare aptit och känt mig allmänt ledsen och nedstämd.
Lite bättre blev det efter att jag sov en stund på eftermiddagen och pratade med min älskade mor. Hon är världens bästa mamma.

Kvällens plan: Lost och godis.

Funderar för övrigt på vilken låt jag skulle kunna tänka mig att framföra på festen efter min kusins bröllop den 6e juni. Dessa är förslagen: " Perfect Day" med Lou Reed, "When the Stars go Blue" med Ryan Adams, "A Good Start" med Maria Taylor, "Soul Meets Body" med Death Cab for Cutie eller "The Boxer" med Simon & Garfunkel. Det är riktigt svårt att bestämma mig... Jag kanske kan spela två?

Kommentarer
Postat av: amanda

fy tuuuuuuuuuuuuuusan för obduktioner..... euuuuh!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback