Allt är skit

Usch. Jag är så himla ledsen och arg och besviken. Vi har haft konsert på Katedral ikväll. Först skulle jag spela trummor. Det gick bra. Sedan skulle jag spela riders on the storm med några andra, på elpiano. OCH DET GICK HELT ÅT SKOGEN. För en gångs skull, när jag har fått spela ett instrument som jag vet att jag är riktigt BRA på, när jag för en gångs skulle få köra en låt som jag TYCKER OM, och när repen har funkat jättebra, och så blir det bara skit av det. Mest på grund av att det var toner som fattades på det där idiotiska pianot. Det lät inte klokt, jag fick panik och kortade av solot hur mycket som helst. Jag som hade tagit ut det, tränat i flera timmar, och verkligen kände mig taggad för det... Och så blir allting förstört. Sedan hamnade vi i otakt dessutom och hela köret. För i hela friden. Jag har gjort bort mig för all framtid, det spelar ingen roll hur mycket än alla säger att det lät bra ändå och att det inte hördes att det fattades toner. Besvikelsen bara sköljer över mig. Jag misslyckades så fatalt. Bajs.

Fånigt att bli så arg över det, men jag ville så mycket mer. Jag ville så gärna att det skulle bli bra. Jag trodde så blint att det skulle bli bra. Men icke.

Sämst på musik är vad jag är. Sämst på allt. Just nu känner jag mig bara så malplacerad. Jag borde sitta i en håla någonstans och aldrig gå därifrån. Eller sjunka genom golvet och försvinna från jordens yta. Jag är bara pinsam och allt blir bara fel.

Och det värsta är att JAG kunde ju bättre. JAG kunde spela så mycket bättre.
När den tekniska utrustningen inte fungerar som den ska, vad gör man då? Det är ett vanligt problem, självklart. Men det blev ett sådant antiklimax på något som jag hade sett fram emot så mycket.
fjfjfjfjfjfjfjfjfjfjfjfjfjfjfjfjfjfjfjfjfjfjfjfjfjfj
Jag hatar att vara så här känslig och sårbar, för det är ju ingenting egentligen. Men just nu känns det som om det gällde hela livet. Här och nu.

Förlåt. Jag behövde bara skriva av mig.

Kommentarer
Postat av: Emil

lillan, var inte ledsen

2006-04-06 @ 11:47:13
Postat av: Anonym

sfg

2006-10-31 @ 08:21:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback