I'm bloodshocked for sure

Hej! Nu var det ett tag sedan jag skrev här känns det som, så det är väl dags nu! Jag minns inte riktigt allt vad jag har gjort så jag börjar nog med helgen. I fredags var jag och simmade med Emil, 1,5 km faktiskt, så vi var riktigt duktiga... Man känner inte hur trött man blir förrän man stiger upp, det är läskigt hur yr man blir. Men annars är det roligt att simma tycker jag. Tiden går fort liksom. Längd efter längd, jag ska ta mig fram, jag har ett mål. På kvällen var vi på studentspexet som var roligt. Tack Emil, för att du tog med mig dit. Både naturskämt, dåliga ordskämt och estetskämt så jag trivdes som fisken i vattnet (hehe). "Tjänaren" var skönast :D. Efteråt gick vi till kyrkan, men det var i princip helt dött så vi drog till ett café där i alla fall alla grabbar hängde, och snackade lite med dem. Det var kul. Vi pratade om sommarjobb på Löttorp bland annat, och jag skickade in min ansökan igår. Åh, jag hoppas verkligen att jag får jobb där. Det skulle vara så grymt kul (och bra för ekonomin) att tillbringa en stor del av sommaren där... Det känns lite hopplöst på ett sätt i och med att jag inte är 18 och kanske inte har världens bästa arbetserfarenheter. Men för i hela friden, jag ogillar starkt den där paradoxen skaffa-dig-erfarenhet-innan-du-kommer-och-söker-jobb-ditt-svin, för hur ska man lyckas med det om man aldrig får något jobb? Hursomhelst. Jag får be över det och sedan får vi se :D. Gud samordnar nog allt till det bästa.

I lördags var jag hemma och pluggade en del av dagen, och på kvällen var jag hos Anna Söderquist som fyllde 17. Det var mycket trevligt, trots att vissa inte kunde sluta i tid när det gällde kvinnopissoarer och knarkande församlingsmedlemmar (en allt för lång tids allvarsprat var orsaken till detta överslag), hehe :). Och på vägen hem hade vi räknat lite fel, så vi blev 9 pers i en bil (fast det var en stor bil, så vi var bara 2 för många). Vi kom dock alla hem säkert och tryggt för att nanna kudden och sådant... I söndags möblerade jag om mitt rum! Riktigt roligt faktiskt. Jag städade igenom i princip alla mina lådor och garderober slängde ut tonvis med papper, skräp och så vidare. Och nu står sängen åt fel håll, så varje morgon ägnar jag en minut åt att ligga och krafsa i väggen för att stänga av väckarklockan som numera finns på min högra sida och inte den vänstra. Dessutom har jag fått en jättestor väggyta på ett ställe som jag tänkte fylla ut med lite snygga bandaffischer... Det skulle vara jätteschysst om man kunde få tag på en jättegammal turnéaffisch. Men men, det kanske inte är så troligt. Sedan började den nya veckan igen och skolan var lika stressig som vanligt. Så igår klarade jag av ännu ett dödens fysik B-prov och idag franska-uppsats som blev ganska flummig och antagligen grammatiskt inkorrekt i överlag, men förhoppningsvis gjorde jag inte bort mig totalt i alla fall. I måndags gick jag en promenad med Amanda, det var kul. Jag har saknat henne! Det är inte klokt vad mycket saker det händer hela tiden... Hihi. Vi träffade Jenny och Danne på vägen och började prata, så vi höll nästan på att bli någon slags isstoder där ute i den bitande februarikylan.

Och igår var det alla hjärtans dag, den dag som jag inte brukar tycka om. Jag tycker mest att det är pinsamt när elevrådet kommer till klassrummet och ska dela ut rosor. Det blir så konstig stämning, alla är så töntigt förväntansfulla. Hehe, nu lät jag hemskt cynisk. Men det är nog mest rosutdelningen jag är emot. På kvällen kom Emil till mig, jag hade lagat middag till honom. Det gick bra, mysigt och gott :D. Och så spelade vi en hel del musik också. Dagen som har varit idag har väl varit okej. Vi har labbat med svavelsyra som man ej bör få på sig, till en början är den totalt harmlös men allteftersom vattnet avdunstar från huden/textilien/var den nu har hamnat så ökar koncentrationen och plötsligt kan denna syra börja fräta. Äger man nu denna kunskap blir man fruktansvärt paranoid och går och sköljer av händer och fingrar varannan sekund vilket gör att labbens tid ökas till det dubbla. Särskilt eftersom vi samtidigt hade en massa vatten och blaskade med, så är det svårt att avgöra vad som är vad och man tvättar sig då extremt mycket varje gång man får något fuktigt på handen, bara för att vara på den säkra sidan. Det gick i alla fall bra. Efter skolan åkte jag hem, för att ett par timmar senare spontant besöka min pojkvän. Han är så bra! Jag är stolt över honom. Och nu sitter jag här och tänkte strax gå och lägga mig och läsa lite hamlet innan jag somnar.

Åh, jag har fått mina skivor nu förresten!
Pink Floyd - Dark Side Of The Moon (30th Anniversary Edition, Superaudio)
Depeche Mode - A Broken Frame
Bloc Party - Silent Alarm (Ltd + DVD)
Så bra alltså! Jag är nöjd.

I morgon väntar friluftsdag... Det var egentligen meningen att jag skulle åka pulka, men eftersom Anna har ont i knät, Carro är sjuk och Matilda har bihåleinflammation och tänkte skolka så bytte jag aktivitet (det är inte så väldigt underhållande att åka alldeles ensam, haha). Morgondagens motion blir alltså tipspromenad runt Stångån med Hannes och Anna. Det tar minst tid, så kan jag ägna mig åt annat resten av dagen. Skönt. 

Om tre dagar är det Kittelfjäll som gäller! Fy vad roligt det ska bli. 

Kommentarer
Postat av: Emil

Du är världen bästa flickvän baby!

2006-02-15 @ 23:30:37
Postat av: Emma

Fy vad roligt med sommarjobb på löttorp alltså! Hoppas du får det!
Annars vet du alltid vem du kan dra med dig för att jobba på himnabadet med som sagt ;)

Postat av: Olivia

Det är bra Emma! Vi får ta och söka dit ändå, tänkte ringa Anders inom en snar framtid och kolla vem man ska ringa... :D

2006-02-17 @ 23:39:40
Postat av: Emil

Ang. min blogg: Vad snackar du om? Dom är ju visst med och DM är ju bara med en gång också. Konstigt att du inte märker detta!

2006-02-26 @ 23:04:03
URL: http://emilazon.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback