Ny frisyr

Goddag gott folk! Idag tänkte jag berätta lite om mitt liv. Den här veckan har varit ganska bra, i alla fall hittills. Igår satt jag och Anna nästan hela historialektionen och sökte på internet (någon hemsida som hette rötter) om dödsstraff i Sverige under 1800-talet och orsakerna till dessa, dvs de brott som de dömda och straffade hade begått. Vi kom fram till att väldigt många i Dalarna och Ångermanland, i jämförelse med resten av Svea Rikes befolkning, hade straffats för tidelag. Hur skumt som helst. Haha. Vad kan det bero på egentligen? Mycket kreatur, långa avstånd och ensamhet? Det borde man nästan forska vidare i... Helt sjukt var det i alla fall. Folk som hade förgripit sig på "ett flertal getter" och "herr Hindriks ko" (!). Bläää. På eftermiddagen klippte Emma mig, och det blev väldigt snyggt, jag är nöjd. Det är ganska uppklippt och så som jag hade det förut, och kort vid ena örat. Lite mer asymmetriskt helt enkelt.

Och Emil har varit här två dagar den här veckan. Det måste vara rekord :).

Annars är livet bra. Förutom att min iPod är dum, dum, dum.

Ah, just det. Jag har inte skrivit något om helgen. Den har varit bra. I lördags var det tjejer-som-spexar-gala och då var jag i kyrkan en stor del av dagen - skulle vara med och agera en del i "husbandet". Det var stressigt, men gick bra. Och jag kunde äta min pizza till slut :). I söndags var jag mest hemma och pluggade, var på cellgrupp. Mycket bra. Skrev för övrigt världens mest störda och överdrivna debattartikel för att jag inte orkade vara seriös och tog upp irrelevanta och konstiga paralleller kombinerat med fula uttryck. Som i avslutningen: "Liksom man inte bör förbjuda mat för att vissa inte kan behärska sig och ägnar sig åt frosserier tycker jag inte att ett förbud är något bra alternativ. Länge leve dataspelen!"
Haha.

Det här inlägget var ganska virrigt och kontentan av det hela är nog att jag egentligen inte har någon ordning på mitt liv och att det här sa... ingenting.

Musik är roligt!
(och min räddning)


Kommentarer
Postat av: Erik Brännström

Tidelag skulle inte jag vilja forska vidare inom, men kul att du har hittat en hobby :)

Postat av: Emil

Du kanske borde poängtera att jag varit där 2 dagar av 3 möjliga!!!

2006-02-02 @ 11:16:28
Postat av: Emil

Snygg design förresten!!!

2006-02-02 @ 11:16:45
URL: http://www.emilazon.blogg.se
Postat av: Olivia

Emil, att du inte kan låta bli att missbruka ditt privilegie att ha tillgång till alla mina lösenordsskyddade konton osv...

2006-02-02 @ 17:18:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback