Sällsynt i naturen - nya upptäckter!

Tjenare!
Dags att börja blogga på nytt?
Hade en traktorgreta.blogspot.com för mycket länge sedan, men nu börjar alla skaffa andra bloggar... Och i och med att jag har gett upp mitt dagboksskrivande sedan i somras (det tog för mycket tid och kraft, men jag skulle gärna vilja göra det igen. Kanske tar upp det om ett par år eller när jag får lite tid helt enkelt = aldrig hehe). Hur som helst.

Flummigt prat här mest...

IDAG har jag varit hemma, pusslat klart mitt 1000-bitars pussel, läst lite kemi, spelat keyboard och melodica kombinerat samt  mest bara varit. Skönt. Och på kvällen var Amanda här. Vi spelade nintendo 64 och kollade på gamla saker från när vi var små. Vilka tider alltså.
Bland annat skrev vi böcker som hette "sällsynt i naturen" där vi berättade om påhittade djur och växter som var mycket ovanliga. För er som är intresserade följer här några citat ur dessa böcker (som naturligtvis borde ha blivit en dundersuccé):

"Den afrikanska Dungon har aldrig synts til, men forskarna tror att den ser ut ungefär så här (målad bild av något som ser ut som en ovanligt ful mus. Red. Anm.) Den lever bara 20 kilometer från jordens mitt! Den har så tunn päls och är så känslig för kyla. Den afrikanska dungon har 5 cm lång svans och är ungefär 130 cm lång. Dungon äter ingenting, men avför heller inget. Först trodde forskarna att den var svart, men den var bara smutsig. Ingen vet den riktiga färgen. "Afrikansk" kommer från att den upptäcktes i Kongo"

"Hesos är en märklig fisk som lever på de djupaste ställena i Atlanten. Där nere är det -146 grader (värt att uppmärksamma med tanke på att vatten fryser vid 0 grader celcius. Red. Anm.) och mycket mörkt. Därför har Hesosen rent ekologiskt sett ingen syn (haha... Rent ekologiskt. Red Anm.)"

"En Geperu äter det torra gräset på savannen med en gnutta jord som krydda på maten"

"En Prongo är 3 cm hög och 11 centimeter lång. Den bor i djungeln i sydöstra Asien, i Saudiarabien (vilken djungel va! Red. Anm.). Den äter småfåglar (som antagligen är större än själva djuret. Red. Anm.) men är egentligen vegetarian. Anledningen till köttet är att den bara gillar vitsippor, som inte finns i Saudiarabien. En Prongro försvarar sig genom att fälla ut sina taggar och hoppa baklänges på fienden"

"Bansaij. Latinskt namn: Druvekolfis
En Bansaij kan leva vid vilken vingård som helst, utom de i växthus förstås"


Tänk att jag en gång i tiden satt och skrev dessa rader och tyckte att det lät mycket intelligent och intressant. Kanske en aning roligt också. Men nu är det en helt annan tid.
I morgon ska jag till Emil och träffa honom, vi ska ha en mysig heldag tillsammans. Saknar dig, saknar dig, saknar dig!

I'm a healthy student, you´re my vitamins
Take your time, hurry up, the choice is yours, don't be late / Kurt Cobain

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback