Storstadsdröm (sommarpop)

Det sägs att alla människor i staden där jag bor
De är som gamar hela bunten
Applåderna är artiga för den som går i mål
Men de älskar en förlorare

Och kanske är jag en av dem som ännu står givakt
Men på natten river jag så sakta sönder mitt kontrakt,
de kan skratta åt mig
Det spelar ingen roll vad alla tror
För de kan inte räkna mina dagar

Jag skulle gått redan igår
Innan förnuftet tar mig tillfånga
Jag skulle gått redan igår
Men jag gjorde inte det

Jag har en storstadsdröm
Höljd i romantik
En bottenlös brunn att ramla i
Att komma ut ur dimmorna och in på nytt igen
Sanktionerades av kärleken

Och det är så lätt att låta resistansen gå mot noll
Jag borde veta bättre men nu har jag full kontroll,
kan du ta den från mig,
Och kasta den så långt du bara kan?
Vi kan ge slumpen en chans

Jag skulle gått redan igår
Innan förnuftet tar mig tillfånga
Jag skulle gått redan igår
Men jag gjorde inte det

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback