Jag vet,

Jag vill ha någon nära mig. Någon som vågar ge sig hän och dela sina drömmar, rädslor, funderingar och hemligheter. Jag vill ha någon som är avundsjuk när jag är någon annanstans. Jag vill ha någon som måste vända om en extra gång, bara för att få kyssa mig farväl igen. Jag vill ha någon att ligga sked med och så vill ha en pulserande arteria carotis externa att titta på i disigt ljus. Jag vill ha exklusivitet, och intimitet, men också frihet och trygghet, om det inte är alltför motsägelsefullt. Jag vill ha telefonsamtal och promenader på mer eller mindre konstiga tider. Jag vill ha ord och subtila gester. Jag vill ha någon som är stolt. Jag vill ha någon som jag kan göra lycklig och som vill göra mig lycklig. Jag vill ha någon som påminner mig om den jag vill vara men samtidigt någon som vill ha den jag är och inte den jag skulle kunna vara. Jag vill ha någon som uppskattar allt det där jag själv är för blind för att se.

Jag vill ha mer än bara "trevligt".

Kanske är det för mycket begärt?

Kommentarer
Postat av: amanda

"en pulserande arteria carotis externa att titta på i disigt ljus" - vad är det!?
låter sannerligen skumt!!

men; det är verkligen inte för mycket begärt!!!!!!

Postat av: bränn

Tärande ja.. Tell me no more! :)

Det lutar nog åt att jag drar civilingenjör igen, dock i Göteborg (antar jag). Just nu fokuserar jag dock på att hitta ett jobb..

Förövrigt så var det verkligen jättelängesen vi sågs. Jag saknar dig. Och du är värd vad du än vill ha, bland annat mer än bara "trevligt". Hoppas vi lyckas ses inom en inte alltför avlägsen framtid! Ciao!

2008-01-28 @ 12:13:43
URL: http://ewinnerligahjerta.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback