Hohooo

Anledningen till min frånvaro den senaste tiden har varken berott på nonchalans eller stress, utan på att jag faktiskt inte har haft något internet till mitt förfogande. Hör och häpna. Det har inte varit lätt vill jag lova, men nu för en liten stund sedan så hjälpte pappa mig med de tekniska detaljerna och vips var jag ute i cyberrymden igen. Uppkopplad mot världen. Just nu sitter jag vid det kombinerade köks- och skrivbordet (som för närvarande är fullt av allehanda papper) och pluggar inför den stora tentan på måndag. Känns stundom väldigt segt. Nästan hela tiden.
I alla fall, så har jag ju flyttat nu, mamma, pappa och Elias var uppe förra helgen och hjälpte mig. Det var jättekul och jag trivs så himla bra med att vara här hemma och hänga. Det var kul att de fick träffa Erik också, som jag lyckades få över på söndagsmiddag, trots att han var bakis.
Imorgon ska jag som gengäld träffa hans mamma som är och hälsar på honom just nu. Fast jag är inte bakis i alla fall.

Ska till Erik och plugga med honom nu.
Men först, en rolig sak som jag fått lära mig nyligen: Från början kan man inte se om fostret är en tjej eller en kille, för det som ska bli könsorganen är precis likadana. Sedan sker utvecklingen i olika riktning så att det som blir pungen på killen blir yttre blygdläpparna på tjejen, snoppen på killen blir de inre blygdläpparna på tjejen och ollonet blir klitoris,  ja ni fattar grejen. Det är rätt coolt ändå, att det är precis samma sak, men sedan blir så olika.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback