Påsklovet lider mot sitt slut och jag har återvänt till ett haglande Umeå

Fantastiskt bra har jag haft det den här veckan. Massor med god mat, världens bästa vänner, en jättekul fest hos Jenny med fotboll och bastu, min älskade familj, solning och läsning av Kraftwerk-biografin jag köpte för ett tag sedan, Blåvik och jobbintervjuer.
Och nu har jag fixat ett sommarjobb! Toppenbra. Jag ska jobba sju veckor på Stolplyckans hemtjänst. Det kommer att bli jättebra tror jag, men det är lite nervöst eftersom jag inte har jobbat inom vården än.
Jag börjar så smått längta efter sommaren nu, särskilt här uppe då den känns extra långt borta. Men snön smälter bort snart och då blir tillvaron någorlunda dräglig trots allt. Hoppas att det blir en bra och rolig sommar.

Åkte nattåget i natt och det känns lite tomt att komma hem till sin lägenhet utan en enda människa i närheten att umgås med. Carro åkte i samma kupé som mig, vilket var otippat och väldigt roligt. Natten blev däremot sämre, då jag sov ganska dåligt... Så hela den här dagen har varit som ett segt töcken. Jag har i alla fall handlat, lagat mat, packat upp alla mina grejer, läst igenom caset igen tills imorgon och sytt upp ett par byxor och en kjol. Snart ska jag åka och träna och sedan längtar jag tillbaka till sängen igen.

På något sätt känner jag mig ganska lycklig just nu. Jag är så glad över allt jag har, det är ju helt underbart egentligen. Vissa stunder upptäcker man hur mycket det finns att vara tacksam över.

Kommentarer
Postat av: tobias

Tja bli medlem här http://www.gratis5.se/user/register/tobias

man kan samla poäng o sedan få presentkort helt gratis :)

2009-04-19 @ 19:00:53
URL: http://www.gratis5.se
Postat av: amanda

skönt att höra att du mår bra, och kul med sommarjobb! är det här nere eller uppe i umeå? jag jobbar på skandiabanken i sommar, så då är vi i samma stad båda två!! och så har jag lägenheten för mig själv (med undantag för en liten hundvalp:)) så du är välkommen näääär du vill!! puss!

2009-04-19 @ 19:16:43
URL: http://amandahildur.blogg.se/
Postat av: amanda

skönt att höra att du mår bra, och kul med sommarjobb! är det här nere eller uppe i umeå? jag jobbar på skandiabanken i sommar, så då är vi i samma stad båda två!! och så har jag lägenheten för mig själv (med undantag för en liten hundvalp:)) så du är välkommen näääär du vill!! puss!

2009-04-19 @ 19:18:03
URL: http://amandahildur.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback