Nu blir det vinter, nu blir det vinter, som vi har önskat HURRA

Ja, det snöar galet mycket på det här stället idag. Höll på att gå upp i limningen i morse när jag, lite småsen förstås, kom ut och insåg att det var fullkomligt omöjligt att cykla, i alla fall stora delar av vägen. Jag blev svettig, trött, stressad och på extremt dåligt humör. Min sömnbrist sedan förra veckans skidresa till Hemavan (som för övrigt var sjukt kul) gjorde att en sådan start på dagen fick extra stora proportioner.
Sur och PMS-ig som jag var, blev dagen inte världens bästa, även om jag redan efter en timme insåg att det var tur att jag inte ställt till med något känsloutbrott. Det hade jag säkerligen gjort om jag trillat i en snödriva eller stött på någon ytterliggare motgång.

Imorgon är jag ledig och det ska bli grymt skönt! Jag måste börja söka lite sommarjobb också, och tvätta och sådant. Och sedan ska jag spela i kyrkan på kvällen. Ihihihihihihihi.
Men nu ska jag nog powernap-a en stund innan det är dags för spontanmatlagning.
Jag har verkligen börjat älska att laga mat. Det är min favorithemmasyssla all times! Mitt problem just nu är att jag inte har några matlådor att lägga den överblivna maten i, för att jag har lagat ny mat hela tiden.
Inte hållbart i längden kanske, men gott :).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback