It's so funny (som Erik skulle ha sagt)!

Mm, vi har det så fantastiskt skönt i skolan just nu! Det är väldigt roligt också, de senaste veckorna har vi fått träna på patientsamtalet, journalskrivning och statustagande. Nytt och spännande. Igår var vi uppe på kardiologen och lyssnade på hjärtat på två patienter som hade blåsljud på hjärtat. Jag är grymt peppad inför vad som komma skall. Läkarutbildningen blir verkligen bara bättre och bättre.
Erik baby är orolig just nu för sin histologitenta. Jag satt och hjälpte honom idag, och det gick inte så tokigt, men när han blir uppstressad gissar han alldeles för snabbt och utan att tänka efter. Tjocktarm blir urinblåsa osv...
Men det ordnar sig, försöker jag säga. Han kommer inte att bli utslängd på utbildningen. Han kommer att klara det.
På tal om ingenting, så ser jag grymt mycket fram emot att jag och Erik ska åka till Stockholm i mitten av oktober och träffa min familj. Det blir lite firande av pappa som fyller 50 och så ska vi ströva runt i deras gamla kvarter, gå på museum, på stan, äta och dylikt.  

Just nu lyssnar jag på Girls, Bye Bye Bicycle och The Killers. De gör mig glad.
Nu ska jag äntligen få äta lite middag. Det står en ädelost-skinka-och-päron-paj i ugnen. Smaskigt.


Kommentarer
Postat av: amanda

vi såg bye bye bicykles igår faktiskt! visste dock inte riktigt vilka de var :) men det var najs!

Postat av: amanda

svar: jo absolut, några kängor kanske utdelades men filmen bestod fortfarande av exakt samma tydliga könsroller som alla tidigare hollywood-konstruerade spektakel, utan att förnya eller förundra. sen kan jag egentligen inte se att den utdelar fler sparkar än till exempel wall-e som i stort sett tar upp samma grejer. så visst kanske det fanns någon form av djup men inte tillräckligt för den hype den skapat och verkligen inte tillräckligt för att på något sätt imponera, tycker jag.



puss på dig förresten! :)

2010-02-16 @ 12:22:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback